Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Hoe zorg je dat e-mail marketing relevant blijft?

Email marketing relevant houdenE-mail is nog altijd een belangrijk kanaal voor iedereen die bezig is met online marketing. Je weet nu eenmaal dat boodschappen via e-mail de ontvanger bereiken, althans een groot percentage ervan. Maar hoe zorg je ervoor dat e-mail marketing relevant blijft en dat je e-mail nieuwsbrief dus niet alleen ontvangen wordt, maar ook geopend? Door relevantie te bieden zorg je dat e-mail marketing een belangrijk instrument blijft (of wordt) voor jouw website of -shop. Hieronder een aantal tips waarmee je dat kunt bereiken.

Indeling van de e-mail nieuwsbrief of e-mailing

Door eenzelfde indeling of stramien aan te houden voor alle e-mail marketing activiteiten weet de ontvanger wat hij kan verwachten. Zorg dat onderdelen die altijd terugkomen (social media, nieuwsberichten, call-to-action etc.) op een vaste plek staan, bij herhaling zullen de resultaten van de mails beter worden. Zorg dus voor een goed nieuwsbrief design als vaste en consistente basis.

Integratie van e-mail marketing en social media

Social media is snel, gebeurt nu, en is altijd op de hoogte. Dat betekent dat je social media kanalen ook prima kunt integreren in je e-mail marketing inspanningen. Combineer social media en e-mail marketing en probeer interactie te stimuleren door onderdelen van de nieuwsbrief te laten delen etc.

Feedback verwerken

Krijg je feedback van ontvangers? Zorg er dan voor dat je dit meeneemt in de volgende e-mail. Door de mails constant te verbeteren zullen de resultaten ook verbeteren – meer relevantie!

Altijd een hoog niveau

Wees ervan overtuigd dat iedere e-mail nieuwsbrief die je verstuurt van een hoog niveau is. Heb je geen geschikte content of boodschap? Stel de mail dan uit en verstuur deze wanneer je wel toegevoegde waarde kunt bieden. E-mails van een minder niveau kunnen ervoor zorgen dat ontvangers afhaken (lees: uitschrijven) en die mensen krijg je nooit meer terug.

Naast bovenstaande tips is het uiteraard altijd belangrijk om te letten op grammatica, spelling, grafische vormgeving etc. Door e-mail zo relevant mogelijk te maken voor je ontvangers kun je van e-mail marketing een onmisbaar instrument maken – binnen iedere organisatie.

Automatisch onze blogartikelen in je inbox?

En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.

Subscription Form (#10)
magnifiercross