Email marketing? Nieuwsbrief maken? Doe het zelf, met ProMail
Een professionele e-mail nieuwsbrief maken
en verzenden met WebGenerator ProMail.

Heel snel. Heel makkelijk. Heel betaalbaar.
nieuwsbrief maken
nieuwsbrief demo nieuwsbrief offerte
e-mail marketing advies
Iedereen kan met WebGenenerator ProMail een mooie,
professionele email nieuwsbrief maken. ProMail
neemt u het moeilijke werk uit handen.
 
Adressen invoeren of importeren is niet moeilijk:
ProMail leidt u er stap voor stap doorheen. En aan-
en afmeldingen worden automatisch verwerkt.
 
WebGenerator ontwerpt voor u een (of meerdere)
nieuwsbriefsjablonen. Niet alleen erg mooi, maar
ook getest in alle belangrijke e-mail programma's.
Gebruik meerdere verzendlijsten, maak selecties,
personaliseer uw email nieuwsbrief en verstuur uw
nieuwsbrief direct of op een ingestelde datum en tijd.
 
De opstartkosten van WebGenerator ProMail zijn
laag en u betaalt geen vaste maandelijkse kosten,
maar alleen uw daadwerkelijke verbruik.
 
Spam is wettelijk verboden. Speciale functies
en onze gebruiksregels voorkomen misbruik en
beschermen u tegen spam-klachten.

Tjokvol marketing power

ProMail laat niets aan het toeval over:
u haalt meer uit uw e-mail marketing!
Gedetailleerde lees- en klikrapportages
Social Media integratie
Autoresponder-functies
A/B split testen
Meetbare forward-to-a-friend optie
Laat lezers zelf hun profiel aanpassen
Uitgebreide segmentatie-mogelijkheden
 


Wie gebruiken WebGenerator ProMail?

We hebben honderden opdrachtgevers die hun mailing versturen met WebGenerator ProMail. Deze klanten variëren van eenmanszaak tot multinational en van goede doelen tot sales-driven bedrijven. Die variëteit maakt één ding glashelder: ProMail biedt alles wat grote veeleisende gebruikers verlangen, maar is ook betaalbaar voor kleine en startende ondernemers. Hieronder een greep uit de organisaties die al voor ProMail kozen:
nieuwsbrief maken

Petra Timmers (Stichting AAP) over WebGenerator ProMail

ProMail is erg gebruiksvriendelijk
ProMail is erg gebruiksvriendelijk omdat je stap voor stap door het hele proces wordt meegenomen en er bij elke stap wel uitleg beschikbaar is. Het is fijn dat je zoveel (of zo weinig) informatie toe kan voegen aan je adressen als je wilt en dit ook altijd bij kan werken. Sommige mailingen sturen we heel gepersonaliseerd, bijvoorbeeld mailingen aan de adoptie-ouders, waarbij onder meer een inlogcode en de naam van hun adoptiedier genoemd wordt. Andere mailings, zoals onze zakelijke nieuwsbrief, bevatten weer alleen een e-mail adres. Ik vind het verder een hele geruststelling, dat wanneer iemand zich ooit uitschrijft, ik niet hoef op te letten bij het importeren van nieuwe adressen: ProMail bewaakt zelf dat een e-mail adres dat is afgemeld niet per ongeluk opnieuw kan worden ingevoerd.
Beoordeling op schaal van 5: 4.5

Sam van Meegen (SAPmobilefactory) over WebGenerator ProMail

De statistieken zijn fenomenaal
Voor het nieuwsbriefsysteem WebGenerator ProMail geldt hetzelfde sterke punt als voor het CMS van WebGenerator: het design van je nieuwsbrief staat vast en daarbuiten heb je alle ruimte om je nieuwsbrief naar eigen inzicht te vullen. Niet onvermeld mag blijven dat ProMail je helpt bij het naleven van de wettelijke spelregels inzake mailings en spam. Zo zorgt ProMail er bijvoorbeeld voor dat je nooit, zelfs niet per ongeluk, een e-mailadres op de lijst kunt zetten van iemand die zich ooit eens afgemeld heeft voor een mailing. Tot slot: de statistieken zijn fenomenaal. Die statistieken stellen je in staat om veel details over je doelgroep te weten te komen en dat vervolgens te gebruiken om je doelgroep bij een volgende nieuwsbrief nog beter te benaderen en te bedienen.
Beoordeling op schaal van 5: 4.5

Een professonele nieuwsbrief maken met WebGenerator ProMail

E-mail marketing is een van de oudste online marketing tools. Met de opkomst van social media zou je denken dat de "traditionele" e-mail nieuwsbrief wellicht op zijn retour is. Maar niets is minder waar. Keer op keer tonen onderzoeken weer aan dat e-mail marketing nog steeds een van de meest succesvolle marketinginstrumenten is. Misschien is dat ook niet zo vreemd. In een digitale omgeving waar gebruikers uit allerlei kanalen signalen en boodschappen krijgen, blijf de inbox een constante factor. Wie zich daar een (vertrouwd) plekje weet te veroveren, kan zijn doelgroepen dus zeer gericht bereiken.
 

E-mail marketing staat niet stil

E-mail marketing blijft zich ontwikkelen. In een communicatielandschap waar voortdurend nieuws kansen maar ook uitdagingen ontstaan, zijn de mogelijkheden in het versturen van e-mail nieuwsbrieven steeds uitgebreider geworden.
 
Deliverability
Een van de uitdagingen is bijvoorbeeld de toenemende overlast van spam. Daardoor worden door internetproviders, maar ook door ICT-afdelingen en individuele computergebruikers steeds meer maatregelen genomen om spam te filteren. Voor de e-mail marketeer is het daarom steeds moeilijker geworden om zijn legitieme e-mail nieuwsbrief op de plaats van bestemming te krijgen. De Engelse term hiervoor is deliverability: de mate waarin een e-mail nieuwsbrief uiteindelijk alle ontvangers ook daadwerkelijk bereikt. WebGenerator neemt daarom ook maatregelen om ervoor te zorgen dat alle e-mail die met ProMail worden verzonden uit de vangnetten van spam-filters blijven. Zo hanteren wij een strikt anti-spam beleid dat ervoor zorgt dat de e-mails die vanaf onze mailservers worden verzonden alleen worden verstuurd volgens de daarvoor geldende wettelijke regels. Verder kent ProMail ingebouwde technische voorzieningen -- zoals automatische authenticatie -- die de bezorgen van e-mail nieuwsbrieven verder waarborgen. In onze telefonische training leggen wij onze klanten ook uit hoe zij er in de inhoud van hun nieuwsbrief op kunnen letten dat daar geen 'aanstootgevende' zaken in staan die zouden kunnen leiden tot spam-markering.
 
E-mail marketing & social media
E-mail marketing laat zich uitstekend combineren met social media. ProMail voorziet bijvoorbeeld in een aantal functies waarmee uw e-mail nieuwsbrief eenvoudig via Twitter, Facebook en LinkedIn gedeeld kan worden. Dit kunt u zelf doen vanuit de beheeromgeving van ProMail, maar belangrijker: ook de ontvangers van uw nieuwsbrief kunnen deze delen via hún social media kanalen. WebGenerator bouwt hiervoor in uw nieuwsbriefsjabloon speciale buttons in.
 
E-mail nieuwsbrief design
Wat veel mensen niet weten is dat e-mail nieuwsbrief design -- en dan vooral het omzetten daarvan naar een in alle e-mail programma's goed leesbare nieuwsbrief -- bijna een kunst op zich is. Helaas hanteren verschillende e-mail programma's totaal verschillende manieren om HTML-nieuwsbrieven weer te geven. Populaire programma's en webmailclients zoals Outlook, Gmail en Outlook.com/Hotmail hebben allemaal zo hun 'eigenaardigheden' als het gaat om de weergave van in HTML opgemaakte nieuwsbrieven. En dat maakt het tot een uitdaging om een nieuwsbriefdesign dusdanig naar HTML om te zetten dat de weergave in alle e-mail programma's gelijk blijft. WebGenerator heeft op dit gebied enorm veel ervaring en maakt al haar nieuwsbriefsjablonen dan ook zodanig dat een juiste weergave altijd gewaarborgd blijft. Ook bij de invulling van de inhoud die u zelf per nieuwsbriefeditie uitvoert is hieraan gedacht: ProMail zorgt ervoor dat de tekst en afbeeldingen die u invoert altijd netjes 'overeind' blijven in de inbox van de ontvanger. Wel zo'n prettige gedachte toch?
 
Adressenbeheer
Adressenbeheer wordt u met ProMail erg makkelijk gemaakt. In ProMail kunt u een aanmeldformulier maken dat u eenvoudig op uw website kunt plaatsen en zo automatisch nieuwsbriefaanmeldingen opvangen in een speciaal daarvoor aangemaakte verzendlijst. Maar u kunt natuurlijk ook zelf e-mail adressen invoeren. Importeren van e-mail adressen is erg eenvoudig vanuit een Excel-, CSV- of txt-bestand. Bij het importeren kunt u 'on the fly' waardes uit uw importbestand toewijzen aan velden in de ProMail-verzendlijst. ProMail controleert zelf op een aantal zaken zoals dubbele adressen en foutief geformatteerde e-mail adressen. Ook controleert ProMail of een adres dat u probeert te importeren zich niet heeft afgemeld. Is dat het geval dan zal het adres niet worden geïmporteerd en zo wordt voorkomen dat u onbedoeld iemand ongewenste e-mails zou zenden.
 
Gerichte e-mail marketing met segmentatie
E-mail marketing wordt succesvoller naarmate het gerichter wordt toegepast. ProMail stelt u in staat om uw geïmporteerde adresbestanden onder te verdelen naar segmenten die u afzonderlijk of in combinaties kunt benaderen. U kunt bijvoorbeeld segmenteren op informatie die u bij de adressen mee heeft geïmporteerd, denk aan geslacht, functie, verjaardag, woon- of vestigingsplaats. Maar u kunt ook segmenteren op basis van het lees- en klikgedrag op vorige mailings. Hoe handig is het bijvoorbeeld niet om een reminder mailing te kunnen sturen naar alle ontvangers die een vorige mailing over dat onderwerp niet hebben gelezen?
 
E-mail marketing rapportage
ProMail biedt zeer uitgebreide rapportages over de door u verzonden e-mail nieuwsbrieven. U kunt zien hoe vaak, wanneer, door wie en zelfs waar een nieuwsbrief is geopend. Dit geldt ook voor de doorkliks op uw nieuwsbrief. Maar dit is nog maar het begin, want binnen de e-mail rapportages kunt u verder inzoomen op allerlei interessante data die u in staat stellen uw volgende nieuwsbrief weer wat beter te maken. Welke artikelen scoren bijvoorbeeld het beste? Op welke tijden openen lezers uw nieuwsbrief en met welke programma's lezen zij die? Ook wordt bijgehouden hoevaak uw nieuwsbrief wordt doorgestuurd of door lezers gedeeld via social media. Natuurlijk worden ook bounces gerapporteerd zodat u uw e-mail bestand waar nodig kunt bijwerken.
 
Gebruiksgemak
Ondanks de hoge mate van professionaliteit en vele functies is ProMail toch zeer gebruikersvriendelijk. Het samenstellen en opmaken van een nieuwsbrief is dankzij de slimme editor en automatische schaling van afbeeldingen werkelijk een fluitje van een cent. Ook het adressenbeheer -- in de regel toch het wat meer 'ingewikkelde' deel van e-mail marketing -- vergt geen enkele technische kennis van de gebruiker.